Dela nyhet
Bemanningsschema Basketfestivalen
1 maj, 19:11 0 kommentarer
Hej igen,
Torsdag den 9 maj drar alltså Basketfestivalen igång och som vi informerat om tidigare kommer vi behöva hjälp från er föräldrar, men också av spelarna själva denna gång. Bemanningen kommer att ske både i Sörgårdshallen och Pedagogen. Bemanningsschemat anger spelarens namn och det är fritt fram att bemanna med spelaren själv om man vill för passen som avser kiosk, film och sekretariat.
När det gäller sekretariatet så bemannas detta med två personer; en protokollförare (kräver att man är sekutbildad) och en tidtagare/poängräknare (kräver inte sekutbildning). Protokollet förs i Cup manager precis som förra året och i länken till arbetsinstruktionerna nedan finns även en instruktion till hur protokollet fungerar (ungefär som ett förenklat Profixio). Eftersom flera av killarna (och ett antal föräldrar) nu är sekutbildade har vi tänkt så att spelare kan sitta med en förälder för att på så sätt lägga funktionärsåtagandet vid ett enda tillfälle och med kortare pass jämfört om sekretariatet ska "delas" av två olika spelare.
Ni hittar bemanningsschemat och information om de olika arbetsuppgifterna i länkarna nedan. Bemanningsschemat är lagt utan överlappning, så kom gärna ca 10 minuter innan passet börjar så att överlämning kan ske på ett bra sätt. Sekretariat byts mellan matcher och där kan vissa förseningar uppstå beroende på hur bra spelschemat kan hållas.
I den mån man behöver byta arbetspass ansvarar man själv för detta och detta sker lämpligen i föräldrachatten för P09/HU15 i WhatsApp. Vi ber er också bekräfta i WhatsApp gruppen att ni bemannar för att undvika överraskningar i hallarna.
Kommentarer